Wollensprookjes
Hallo, leuk dat je mijn blog hebt gevonden.
Mijn blog gaat over mijn passie voor wollen engelen en andere wollen figuurtjes. Ik vind het heerlijk om steeds nieuwe creaties te maken die kracht en ondersteuning geven. De workshops geef ik met heel veel liefde. en plezier. Als je vragen hebt kun je me altijd mailen op wollensprookjes@gmail.com.

Verkoop
Met heel veel liefde maak ik wollen engelen en elfjes en andere wollen figuurtjes.
Deze engelen /elfjes zijn te koop.
Het zijn bijzondere cadeautjes die stuk voor stuk uniek zijn. Kijk maar eens rustig rond op mijn blog. Als een engeltje al verkocht is, maar ik met liefde een andere voor je.


Persoonlijke engel
Je mag ook een engel op maat laten maken, denk hierbij aan formaat, kleur of speciale gelegenheid. Ik stem me af op de persoon voor wie ik de engel maak. Van uit die verbinding ontstaat de engel.

Workshop

Je eigen engel maken is een bijzondere ervaring. Bewust of onbewust zijn we allemaal in contact met onze eigen beschermengel. Door zelf een engel te maken versterk je deze verbinding. Heel veel mensen voelen een enorme liefde op het moment dat ze een eigen engel creëren. De zachtheid van de wol en de mooie kleuren werken direct in op je ziel.
Ik geef regelmatig workshops, ook op afspraak waarin je leert je eigen engel te maken. een workshop kost €45 en duurt 3 - 4 uur.
Wil je ook een keer een workshop volgen? Je bent van harte welkom! Het is bij mij thuis in Renkum. Voor meer informatie kun je me mailen op: wollensprookjes@gmail.com

Therapie

Ben je vastgelopen of heb je inzicht nodig in de situatie waarin je zit, kom eens individueel een engel maken als energetisch proces. Wanneer je creatief bezig bent sta je meer open voor je onderbewuste. We gaan werken met de vraag die je hebt en komen dmv meditatie, de kleuren en de zachtheid van de wol en het contact met je eigen beschermengel(en) tot een antwoord. Een sessie duurt 3 tot 4 uur en kost €75
Voor meer informatie kun je me mailen op:
wollensprookjes@gmail.com

Data aankomende workshops:

Kabouter


Engel

Zondag 10 & 17 april







woensdag 26 september 2012

SINT MICHAEL

Vandaag heeft Sint Michael een plaatsje op de seizoenstafel gekregen. 
Op zijn paard, het zwaard in de hand, klaar om de draak te verslaan. 


Michael, wiens naamdag jaarlijks op 29 september wordt gevierd is een aartsengel.
Aartsengelen zijn van een hogere hiërarchische orde dan engelen, zoals engelen dat weer zijn van mensen. Engelen zijn begeleiders van de mens als individu, aartsengelen begeleiden groepen van mensen. Engelen helpen mensen te worden zoals hij eigenlijk bedoeld is. Anders gezegd ze helpen je te herinneren wie je werkelijk bent en met welk doel je op aarde bent gekomen.

Aartsengelen verkondigen iets en inspireren de mensen daarmee. De herfsttijd waarin we nu gekomen zijn is de tijd van de aartsengel Michael. De letterlijke betekenis van het woord Michael is: Hij die aan God gelijk is. Door hem wordt het Goddelijke zichtbaar. “Gods aangezicht” wordt hij dan ook wel genoemd. 

In de verhalen over Michael is altijd sprake van een draak. In het Nieuwe Testament wordt verteld hoe Michael een reine jonkvrouw beschermt die door een draak bedreigd wordt. Hij verslaat de draak met zijn zwaard. Opvallend is daarbij dat hij de draak niet doodt, maar temt. De draak wordt overwonnen. Dit thema kom je in de literatuur veelvuldig tegen.
Symbolisch bezien staat de draak voor het kwade dat bestreden moet worden. De jonkvrouw is de reine ziel van de mensen die behouden moet blijven en in de ridder met zijn zwaard kun je jezelf zien, die die draken (hindernissen) tegenkomt op je levensweg. 


Michael, Sint Maarten en Sint Nicolaas (de heiligen van de herfsttijd) symboliseren allen bepaalde innerlijke kwaliteiten die in de mensen kunnen gaan groeien. Zo staat Michael voor moed(zwaard) en voor de juiste keuzes (weegschaal).  Op schilderijen zie je Michael dan ook vaak afgebeeld met een zwaard en een weegschaal. Voor je zelf kun je nagaan waar jij op dit moment in het leven staat. Wat vraagt moed van jou? Welke keuzes moet je maken, wikken en wegen om tot een goede afweging (keuze) te komen. Er is moed voor nodig om te staan voor je keuzes, om trouw te zijn aan jezelf, je innerlijke overtuiging en gevoel. Michael kan daarbij een een voorbeeld zijn. (bron: www.sterrenhofje.nl)


Het paard is naar een patroon van atelier Anemoontje; Het paard van Sinterklaas. In plaats van wit vilt heb ik zwart vilt gebruikt, met bruin en grijze accenten.Daar wordt hij een stuk stoerder van.


Deze draak is gemaakt van zoutdeeg. Leuk om met kinderen te maken. Door tijdens het bakken een kopje onder de kop te zetten, blijft hij mooi rechtop. De vleugels en vlammen zijn van zijdevloei. 



 En deze geweldige ridder is een eigen ontwerp van Gabrielle. 

 
Voor het raam hangt deze transparant, waarvan ik het ontwerp kreeg van Theodora van Rheeden. We hebben vaker samen transparanten gemaakt en dat is elke keer weer heel gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten