Wollensprookjes
Hallo, leuk dat je mijn blog hebt gevonden.
Mijn blog gaat over mijn passie voor wollen engelen en andere wollen figuurtjes. Ik vind het heerlijk om steeds nieuwe creaties te maken die kracht en ondersteuning geven. De workshops geef ik met heel veel liefde. en plezier. Als je vragen hebt kun je me altijd mailen op wollensprookjes@gmail.com.

Verkoop
Met heel veel liefde maak ik wollen engelen en elfjes en andere wollen figuurtjes.
Deze engelen /elfjes zijn te koop.
Het zijn bijzondere cadeautjes die stuk voor stuk uniek zijn. Kijk maar eens rustig rond op mijn blog. Als een engeltje al verkocht is, maar ik met liefde een andere voor je.


Persoonlijke engel
Je mag ook een engel op maat laten maken, denk hierbij aan formaat, kleur of speciale gelegenheid. Ik stem me af op de persoon voor wie ik de engel maak. Van uit die verbinding ontstaat de engel.

Workshop

Je eigen engel maken is een bijzondere ervaring. Bewust of onbewust zijn we allemaal in contact met onze eigen beschermengel. Door zelf een engel te maken versterk je deze verbinding. Heel veel mensen voelen een enorme liefde op het moment dat ze een eigen engel creëren. De zachtheid van de wol en de mooie kleuren werken direct in op je ziel.
Ik geef regelmatig workshops, ook op afspraak waarin je leert je eigen engel te maken. een workshop kost €45 en duurt 3 - 4 uur.
Wil je ook een keer een workshop volgen? Je bent van harte welkom! Het is bij mij thuis in Renkum. Voor meer informatie kun je me mailen op: wollensprookjes@gmail.com

Therapie

Ben je vastgelopen of heb je inzicht nodig in de situatie waarin je zit, kom eens individueel een engel maken als energetisch proces. Wanneer je creatief bezig bent sta je meer open voor je onderbewuste. We gaan werken met de vraag die je hebt en komen dmv meditatie, de kleuren en de zachtheid van de wol en het contact met je eigen beschermengel(en) tot een antwoord. Een sessie duurt 3 tot 4 uur en kost €75
Voor meer informatie kun je me mailen op:
wollensprookjes@gmail.com

Data aankomende workshops:

Kabouter


Engel

Zondag 10 & 17 april







dinsdag 25 september 2012



TEKENEN OP HOUT

Afgelopen zondag waren we op bezoek bij onze lieve oma Pio. Ze is maar liefst 100 jaar oud en woont in Beddelhouse in een antroposofisch bejaardenhuis, in Duitsland.
Oma kan niet veel meer, maar één van de weinige dingen waar ze plezier aan beleeft is uitdelen.
Nu is er in het bejaardenhuis een klein winkeltje. En voor het winkeltje heb ik een bordje gemaakt. Marko heeft het gezaagd en gelakt en ik de tekening erop gemaakt. Het is erg vrolijk geworden

Op hout tekenen is erg makkelijk en ook heel leuk om met kinderen te doen. Ik gebruik zelf berkenmultiplex  en bestaande houten voorwerpen die ik opvrolijk.

Dit zijn 4 onderzetters en erg makkelijk om te maken. 
nodig: berkenmiltiplex + figuurzaag
           plaatjes van internet + carbonpapier
           kleurpotloden + contékrijtjes
           schuurpapier fijn + kwast om te lakken
           Trae Lyx lak  = op waterbasis

Zaag 4 rondjes uit het hout. Teken je voorbeeld op de onderzetter, of trek je voorbeeld over met carbonpapier. Kleur je voorbeeld in met kleurpotlood. Voor de achtergrond gebruik je de conté krijtjes. Lak de onderzetters en laat drogen dicht bij de verwarming. Dit duurt ongeveer een halfuurtje per keer. Dan schuren en nog een keer lakken. Doe dit 3x. 
Deze onderzetters heb ik met kinderen gemaakt voor vaderdag.


Ik weet niet of jullie de houten ladenkastje van Ikea kennen uit de Moppe serie. Die zijn reuzehandig en erg leuk om te betekenen.
Ik heb er één betekent met afbeeldingen van kabouter Thijm.


Dit is de voorkant






          
De bovenkant






De zijkanten



Gabrielle had nog oude houten tijdschriftcassettes. Ook die kun je bij de Ikea kopen.



Gewoon met carbonpapier overgetrokken en daarna ingekleurd. Heerlijk meditatief werkje. Daarna 3x lakken met Trae Lyx. 


Ik kleur het liefst met Lyra kleurpotloden. Ze zijn lekker dik en geven goed kleur af.


Dit zijn de contékrijtjes die ik gebruik. Ik heb deze doos denk ik al 25 jaar. Ik teken er ook graag mee op karton om achtergronden te maken voor de seizoenstafel.

Ik hoop dat ik jullie op wat ideeën heb gebracht. Het is leuk om voor of met je kinderen te doen. Voor een verjaardag of bijv. sinterklaas kun je een cadeautje in iets speciaals veranderen. 








1 opmerking: