Wollensprookjes
Hallo, leuk dat je mijn blog hebt gevonden.
Mijn blog gaat over mijn passie voor wollen engelen en andere wollen figuurtjes. Ik vind het heerlijk om steeds nieuwe creaties te maken die kracht en ondersteuning geven. De workshops geef ik met heel veel liefde. en plezier. Als je vragen hebt kun je me altijd mailen op wollensprookjes@gmail.com.

Verkoop
Met heel veel liefde maak ik wollen engelen en elfjes en andere wollen figuurtjes.
Deze engelen /elfjes zijn te koop.
Het zijn bijzondere cadeautjes die stuk voor stuk uniek zijn. Kijk maar eens rustig rond op mijn blog. Als een engeltje al verkocht is, maar ik met liefde een andere voor je.


Persoonlijke engel
Je mag ook een engel op maat laten maken, denk hierbij aan formaat, kleur of speciale gelegenheid. Ik stem me af op de persoon voor wie ik de engel maak. Van uit die verbinding ontstaat de engel.

Workshop

Je eigen engel maken is een bijzondere ervaring. Bewust of onbewust zijn we allemaal in contact met onze eigen beschermengel. Door zelf een engel te maken versterk je deze verbinding. Heel veel mensen voelen een enorme liefde op het moment dat ze een eigen engel creëren. De zachtheid van de wol en de mooie kleuren werken direct in op je ziel.
Ik geef regelmatig workshops, ook op afspraak waarin je leert je eigen engel te maken. een workshop kost €45 en duurt 3 - 4 uur.
Wil je ook een keer een workshop volgen? Je bent van harte welkom! Het is bij mij thuis in Renkum. Voor meer informatie kun je me mailen op: wollensprookjes@gmail.com

Therapie

Ben je vastgelopen of heb je inzicht nodig in de situatie waarin je zit, kom eens individueel een engel maken als energetisch proces. Wanneer je creatief bezig bent sta je meer open voor je onderbewuste. We gaan werken met de vraag die je hebt en komen dmv meditatie, de kleuren en de zachtheid van de wol en het contact met je eigen beschermengel(en) tot een antwoord. Een sessie duurt 3 tot 4 uur en kost €75
Voor meer informatie kun je me mailen op:
wollensprookjes@gmail.com

Data aankomende workshops:

Kabouter


Engel

Zondag 10 & 17 april







maandag 17 december 2012

ADVENT

Stil nu, stil nu, 
 Maak nu geen gerucht,
Stil nu, stil nu,                               
’t Ruist al door de lucht.

’Wonder komt heel zachtjes aan,
’t Kerstkind wil naar binnen gaan.

Stil nu, stil nu,
Maak nu geen gerucht.

www.doehoek.nl

Op deze site staan hele leuke (antroposofische) knutsels en liedjes.




 
Marko heeft weer een mooie adventskrans gemaakt.
De Germanen zagen Adventstijd als een nieuw begin. Al 't oude werd opgeruimd, zelfs de vuren werden gedoofd en er werden nieuwe vuren aangelegd. Een nieuw begin. De strijd van Michaël is beëindigd.
De adventstijd begint op de 4de zondag voor Kerstmis. Het woord Advent komt uit het Latijn, van 'adventus', dat 'komst' betekent. Het is de komst van het licht op aarde, waaraan de adventstijd vooraf gaat. Advent; tijd van hoopvolle verwachting, stilte na de stormen van de herfst.
We zijn op weg naar de langste nacht. Steeds schaarser wordt het licht. In het meest noordelijke deel van Europa is het nu voortdurend nacht. De zon is er helemaal niet meer te zien (een belangrijke aanleiding voor het Sint Lucia-feest).
In donkere tijden word je als mens teruggeworpen op jezelf. Wanneer je niet meer wordt afgeleid door wat er zich buiten je afspeelt, moet je je wel met de binnenkant gaan bezighouden. Wanneer je niets meer kunt zien (duisternis) en horen (stilte) rest je niet veel meer dan voelen. Door dit alles onder ogen te zien, door er innerlijk licht op te laten schijnen, kan daar zich wat gaan ontwikkelen.
Advent, de stille tijd, waarin het groeiend kaarslicht symbolisch is voor het innerlijk licht dat het aarde-donker kan overwinnen. Met de geboorte van het Kerstkind is dat innerlijk licht op aarde gekomen, om te groeien in de mensen.


Dit stalletje heeft Marko al zo'n 20 jaar geleden gemaakt en we genieten er nog elk jaar van.
Maria, Jozef en de Herders zijn een ontwerp van de Kleine Trol. 

ontwerp transparant Nienke Rotermuudt
De Sterrendaalders



De gebroeders Grimm

Er was eens een klein meisje; haar vader en haar moeder waren gestorven, en ze was zo arm dat ze niet eens een kamertje had om in te wonen, en ook geen bedje meer om in te slapen, en eindelijk helemaal niets meer dan de kleren die ze aanhad en een stukje brood in haar hand, dat een medelijdende ziel haar had gegeven. Maar ze was lief en vroom. En omdat ze zo door iedereen verlaten was, trok ze, in vertrouwen op de goede God, de wereld in.

Een arme man kwam haar tegen, en hij zei: "Och, geef me toch wat eten, ik heb zo’n honger." Ze gaf hem het hele stuk brood en zei: "Ik hoop dat Gods zegen erop rust," en ze ging weer verder. Toen kwam een kind en dat huilde en zei: "Ik heb zo’n kou op mijn hoofd, geef me iets om op te zetten." Toen nam ze haar mutsje af en gaf dat aan het kind. En toen ze nog een eind gegaan was, kwam er weer een kind aan en dat had geen bloesje aan en het had het zo koud en toen gaf ze het hare weg; en nog verder vroeg iemand om haar rokje, en dat deed ze ook uit en gaf het weg. Eindelijk kwam ze in een groot bos, en 't was al donker geworden en toen kwam er nog iemand en vroeg om een hemd en het vrome meisje dacht: "Het is toch donkere nacht, niemand ziet er iets van, je kunt het hemd best weggeven," en ze trok haar hemd uit en gaf dat ook weg.

En toen ze zo stond en helemaal niets meer aan had, vielen er opeens sterren uit de hemel, en dat waren niets dan harde blanke daalders, en al had ze net haar hemd weggegeven, toch had ze een nieuw aan, en dat was van het allerfijnste linnen. Toen raapte ze alle daalders bij elkaar en was rijk voor de rest van haar leven.

  

Deze engel heb ik gebaseerd op het verhaal van de sterrendaalders.

 
Van Eline kregen we deze mooie adventskaart. Elke dag maken we een deurtje open.


Aan de lamp heb ik strosterren gehangen die Elva een keer bij ons gemaakt heeft.


Je maakt ze van strootjes en een speciaal malletje. 

Ik wens iedereen een hele fijne adventstijd toe.
 




 

3 opmerkingen:

  1. Beautiful works! I love especially your sterrendaalders and the transparent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you Marie and Mina. I admire both your work so much. Love Jolette

    BeantwoordenVerwijderen